FORÅRSUDSTILLING 2024: ÅBENT/ÖPPET 23. MARTS - 7. APRIL samt 13-14. april, 10:30 - 17:00, HÄRNESTADSVÂGEN 127, VED PULKEN! tlf: +45 31 69 47 26. (EVT. ÆNDRINGER ANNONCERES HER)

22. marts 2012

Tretusinde traner og travlhed


Pulken er fuldstændig oversået med traner. Deres trompeteren lyder ind gennem terrassedøren - til mig som sidder og sender pressemeddelelser ud! Jeg har forberedt mig til tranernes ankomst siden januar og nu hvor de er her, er det næsten gået for stærkt. Hele tiden trænger noget til at blive gjort, det er næsten svært at huske hvor man er kommet til. Igår aftes gik det op for mig, at det var dagen for deadline på annoncer til Kristianstadsbladets konstrunda-bilag, så naturligvis måtte jeg spytte i næverne og klaske noget sammen - klask, klask - det blev sandelig ikke det flotteste grafik jeg har præsteret - men min annonce blev sendt afsted kl. 23:59. 

Som man ser på billederne der ledsager dette indlæg er jeg ikke klar endnu. Gulvet flyder af fugle og der er en laplandsugle som stadig mangler sin hale.

Kl. 16:30 idag talte jeg tranerne ret sjusket, ti og ti, og fik 3000.  Jeg gætter på, at det var en undervurdering. Traner blev ved med at ankomme til det var mørkt. I morgen tidlig er det min hensigt at tælle Pulken op.




En stribe traner over syd-Pulken

Traner lander i aftensolen

Traner lander i aftensolen

Indflyvning til overnatningspladsen; traner over syd-Pulken

Traner på engen og i søen i nord-Pulken

forberedelser til fernisering. Rod på gulvet!

laplandsugle på vej...