FORÅRSUDSTILLING 2024: ÅBENT/ÖPPET 23. MARTS - 7. APRIL samt 13-14. april, 10:30 - 17:00, HÄRNESTADSVÂGEN 127, VED PULKEN! tlf: +45 31 69 47 26. (EVT. ÆNDRINGER ANNONCERES HER)

16. september 2014

FIELD GUIDE TO THE BIRDS OF BOLIVIA GÅR SNART I TRYKKEN

Bolivias potuer

Nok med Ironman, jeg er røvtræt af alt det løberi, rundt om palmen. ned i søen, op ad søen igen. Jeg har høstet mange flotte resultater, men man kan godt få lidt ondt i knæet, af at cykle helt ud til Klydesøen. Der stod en sølvhejre. Det er hvad informationssamfundet har bragt twitcherne: Efterhånden ædler jeg stort set alt, for ingen melder ud længere.
Men nu breaker jeg det: Arbejdstitlen "A Fieldguide to the Birds of Bolivia" går snart i trykken, faktisk til oktober, så der har du årets julegaveidé, om alt går vel. Jeg talte efter, sådan løseligt, hvad mit bidrag efterhånden er løbet op i, og jeg har glemt tallet igen, men det nærmer sig 900 illustrationer.
Jeg står for bl.a. tinamouer, rovfugle, vadefugle, falke, papegøjer, natravne, potuer, sejlere, kolibrier, ugler, trækrybere plus det løse, og jeg er glad for, at Bolivia ikke har en kyststrækning, for ellers havde vi sikkert kunnet fortsætte et år endnu. Jeg glæder mig helt vildt til at se resultatet!

Der har været meget bøvl med at få illustreret de rigtige racer. For tiden er sydamerikansk ornitologi præget af split efter split så det har været et myrearbejde, at analysere diverse skind, finde fotos osv. osv. Øverst til venstre er der én af dem, jeg måtte lave om og den flyvende kolibri er en af dem der voldte mest hovedbrud. 

Fed fugl, grim baby!