FORÅRSUDSTILLING 2024: ÅBENT/ÖPPET 23. MARTS - 7. APRIL samt 13-14. april, 10:30 - 17:00, HÄRNESTADSVÂGEN 127, VED PULKEN! tlf: +45 31 69 47 26. (EVT. ÆNDRINGER ANNONCERES HER)

6. marts 2012

Tranen er kommet

Jeg bliver næsten glad, nu er de her. I den sidste lyse time drog jeg ud efter ugler og havde held. Først en mosehornugle ved den berømmelige våde ager lige vest for Sjögård og siden drog jeg videre til Tolebäcken, hvor en spurveugle kaldte i sumpskoven. Det var her jeg hørte et fjernt tranepar trompetere inde i träsket og mod den blå aftenhimmel kom så en trane flyvende, orange, farvet af det lave lys. Jeg fulgte den i kikkerten og fik fuldmånen at se et smukt øjeblik til akompagnement af spurveugle og traneråb. Der er dejligt ude; viberne synger nu, solsorten synger. Det tidlige forår er her og foråret er langt.   Hver dag bringer nyt, gravanden har jeg allerede vænnet mig til