FORÅRSUDSTILLING 2024: ÅBENT/ÖPPET 23. MARTS - 7. APRIL samt 13-14. april, 10:30 - 17:00, HÄRNESTADSVÂGEN 127, VED PULKEN! tlf: +45 31 69 47 26. (EVT. ÆNDRINGER ANNONCERES HER)

17. marts 2020

SORT GLENTE


Dagens hit var en sort glente, som jeg, som sædvanlig, opdagede mens jeg kørte bil. Denne gang var det i Everöd. Rød- og sort glente minder en hel del om hinanden, men så alligevel ikke - den sorte giver mig altid et førsteindtryk, bare sådan et blink i bevidstheden, som kunne være noget i retningen af "langhalet ørn". Jeg ved ikke, hvor meget bredere vinger den har, end den røde, men det opleves meget markant. Mit kamera lå hjemme og ladede op, så det næste bliver desværre nok, at Rrk vil have en beskrivelse. Derfor lavede jeg en grundig skitse, i den genre, hvor man gør sig umage med ikke at tegne andet, end man kan stå inde for.

Jeg talte tranerne op, da de fløj til overnatning. I dag 4850.