FORÅRSUDSTILLING 2024: ÅBENT/ÖPPET 23. MARTS - 7. APRIL samt 13-14. april, 10:30 - 17:00, HÄRNESTADSVÂGEN 127, VED PULKEN! tlf: +45 31 69 47 26. (EVT. ÆNDRINGER ANNONCERES HER)

18. marts 2021

VELKOMMEN I STALDEN!

Traner på forårshimlen, der er fløjet en del til i dag.


 Nå. Nu har jeg indrettet stalden til galleri.

Jeg holder åbent, og håber at se en masse mennesker, otte ad gangen. 

Sidste år tænkte jeg, at nu bringer jeg dét offer for at slå pandemien i gulvet. Det gik jo ikke bedre end godt, og i år er det et spørgsmål om at finde ud af, hvordan vi får det til at gå trods alt. En vigtig drivkraft for mig er også, at det, som sagerne står, vel nok aldrig har været vigtigere at slå et slag for Øresudnsregionen. Insistere på den, og på dansk-svensk integration, så "de lokal-nationale" kræfters stædige insisteren på at lukke sig inde i stadig snævrere territorier bliver gjort til skamme. Her må jeg citere Kliche´:

Vi opfandt den sikre sikre boks, vi er bodyguards

Vi har glemt hvad der er indeni men vi er konstant på vagt

Og dag ud og dag ind, ingen trænger ind

Vi ser i vores video, er der nogle

Sorte skygger

Vi går i aktion

Det ville være rart hvis vi kunne få vore egne bodyguards

Men vi må blive hvor vi er

Vi er bodyguards

Nu skal I bare se et par billeder af årets forårsudstilling, de er taget under ophængningen, så det hele er ikke på plads. Det er jo lidt anderledes forhold end normalt, men hvis en stald var god nok til Guds Moder skulle jeg være et skarn, hvis ikke også jeg kunne tage til takke:

Det er faktisk lige ved at være lidt hyggeligt.

Det blev især  ret ok, efter jeg fik sat lys op.

Jeg har altid undret mig over hvad alle hesteskoene er der for. Jeg troede egentlig det var pynt, men i virkeligheden sidder de, så man kan skyde rafter igennem og spærre en hest og en giraf, eller måske snarere en okapi, inde.